واقعه هفت تير از زبان رهـبر انقلاب

اولين بار شايد روز دوم، سوم بود که من دقيقاً يادم نيست، چون در حال عادي نبودم. جراحي که من را معالجه مي کرد، گفت که حزب جمهوري منفجر شده و عده اي شهيد شده اند. اما اسم مرحوم بهشتي را نبرد. من چون در حال طبيعي نبودم آنقدر به اين حساس نشدم و چيزي نفهميدم. و بعد هم يادم رفت . در حدود روز دوازده، سيزدهم بود که من اصرار مي کردم که روزنامه و راديو به من بدهند، که از اخبار مطلع شوم . برادراني که با من بودند، پاسداران و نزديکان مقاومت مي کردند و نمي گذاشتند... 
 حضرت آيت الله سيد علي خامنه اي، يک روز قبل از فاجعه هفت تير در تاريخ 6/4/1360 در مسجد اباذر – در جنوب غربي تهران – در حال سخنراني مورد سوء قصد قرار گرفت و در يک انفجار ناگهاني زخمي شد. از طراحان اين انفجار جواد قديري بود که به هنگام فرار از کشور به بعضي از متهمين که مجدداً دستگير شده بودند، گفته بود که فردا يعني روز 7/4/1360 کار نظام اسلامي تمام است و اين تاريخ همان روزي بود که فاجعه هفتم تير اتفاق افتاد.[1]

 حجة الاسلام علي اکبر ناطق نوري درباره واقعه ترور آيت الله خامنه اي مي گويد: « آقا که در مسجد ابوذر ترور شد، در مجلس بودم. وقتي که خبردار شدم بلافاصله خودم را به بيمارستان بهارلو در ميدان راه آهن رساندم. وقتي به بيمارستان رفتم، آقا را برده بودند اتاق عمل، خانمشان هم تشريف آورده بودند. محافظين هم حضور داشتند. آقاي جباري راننده آقا بود...او در سرعت عمل و رساندن آقا به بيمارستان خيلي نقش اساسي داشت. ايشان نقل مي کرد که اول آقا را آوردم درمانگاه عباسي، آنجا امکانات نداشتند و نپذيرفتند. سريع به بيمارستان بهارلو آمديم. پزشکان معتقد بودند اگر آقا پنج دقيقه ديرتر به بيمارستان مي رسيد کار تمام بود و همچنين انفجار اگر سمت ايشان را گرفته بود قطعاً به قلب ايشان آسيب جدي مي رسيد. اما خداوند خواست اين قلب تپنده نظام از کار نيفتد و خداوند ايشان را به عنوان ذخيره انقلاب نگه داشت و حضرت امام هم پيامي درباره ترور آقا دادند[2] که بسيار از ايشان تجليل کردند.»[3]

 حضرت آيت الله خامنه اي که در زمان انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در هفتم تير 1360 در بيمارستان بستري بود، خاطرات خود را از اين فاجعه اين گونه بيان مي کند: « اولين بار شايد روز دوم، سوم بود که من دقيقاً يادم نيست، چون در حال عادي نبودم. جراحي که من را معالجه مي کرد، گفت که حزب جمهوري منفجر شده و عده اي شهيد شده اند. اما اسم مرحوم بهشتي را نبرد. من چون در حال طبيعي نبودم آنقدر به اين حساس نشدم و چيزي نفهميدم. و بعد هم يادم رفت . در حدود روز دوازده، سيزدهم بود که من اصرار مي کردم که روزنامه و راديو به من بدهند، که از اخبار مطلع شوم . برادراني که با من بودند، پاسداران و نزديکان مقاومت مي کردند و نمي گذاشتند. من بر اصرار خود اضافه مي کردم. آنها مي گفتند نمي شود راديو به اينجا بياوري، چون دستگاههايي که به قلب و نبض من وصل بود، مي گفتند که اينها خراب مي شود. گفتم خوب روزنامه بياوريد ، روزنامه که دستگاه ها را خراب نمي کند . روزنامه هم نمي آوردند و من هم خيلي عصباني شده بودم که چطورمن چيزي ميگويم واطرافيان ودوستان من حاضرنيستند حتي يک روزنامه بخرند وبياورند .يک روز آقاي هاشمي رفسنجاني وحاج احمدآقا به عيادت من آمدند .طبق معمول که غالبا مي آمدند. نمي دانستم که آمدن اينها را طبيب من خواسته که آنها بيايند وبه من بگويند .طبيب من رو به من کرد وبه آقاي هاشمي گفت: که ايشان خيلي اصرار دارند که بهشان راديو بدهيم. به نظرشما مصلحت است؟ آقاي هاشمي گفت: نه .من گفتم :چرا مصلحت نيست؟ ايشان گفتند راديو اخبار تلخ دارد.جريانات ناراحت کننده دارد.بعد من همينطور فکر کردم يعني چه؟ راديو اخبا رتلخ دارد .آقاي هاشمي گفتند که ادامه دارد. و مي خواستند جريان رابه يک شکلي به من بفهمانند. بعدا گفتند: مثلا دفتر مرکزي حزب منفجر شده عده اي مجروه شدند . آقاي بهشتي هم مجروح شده . در ضمن صحبت اسم آقاي بهشتي را هم بردند. من بسيار ناراحت شدم. وقتي اسم آقاي بهشتي را بردند. شايد هم گريه ام گرفت. يادم نيست. آن روزها هم حال من عادي نبود . يک عمل جراحي سومي هم داشتم. وقتي شنيدم آقاي بهشتي مجروح شده از روزنامه و راديو يادم رفت سوال کنم. از آقاي بهشتي پرسيدم .گفتم که وضعشان چطور است؟ حالشان چطور است؟ گفتند که آقاب بهشتي حال خوبي نداشتند. من خيلي ناراحت شدم و گفتم که بايد همه امکانات مملکت را بسيج کنيم تا آقاي بهشتي را نجات دهيم. بعد من باز آرام نگرفتم. گفتم وضعشان بهتر از من يا بدتر از من است؟ گفتند: چه فرقي مي کند، همينطوري است. بالاخره خبرهاي بيرون تلخ است و رفتند. بعد از رفتنشان قدري فکر کردم. به ذهنم رسيد که بايد مسئله اي باشد. بچه هاي دور و برم را گفتم و از زير زبانشان مطلب را کشيدم و حدس زدم که او شهيد شده. و بچه ها گفتند همان اول شهيد شدند. گفتند که وضع من آن موقع چطور بود، تقريباً خيلي بد بود. و من چون نسبت به آقاي بهشتي احساسات برادرانه داشتم و يک اعتقاد همه جانبه داشتم. با ايشان سالهاي درازي مانوس بوديم. در ايام انقلاب حدود يک سال و نيم تقريباً شب و روز با هم بوديم. مرتب همه کارهايمان و تلاشهايمان با هم مشترک بود. همين براي من خيلي سخت بود.»[4]

  آيت الله خامنه اي همچنين در تحليل فاجعه هفت تير و تاثيرات اين فاجعه در داخل و خارج از کشور مي گويند: « حادثه دفتر مرکزي حزب در داخل تاثيرش خيلي زياد بود. علت هم اين بود که مردم به حزب و به اين مسئولاني که شهيد شدند، علاقه مند بودند. به خصوص بعد از افشاگري مجلس در مورد بني صدر و اقدام قاطع امام نسبت به بني صدر از اين جريان رو برگردانده بودند و تقريباً به طور يکسره بطلان جريان ليبرالها را فهميده بودند. وقتي که اين حادثه پيش آمد، ميزان وحشيگري جريان مخالف را هم فهميدند. البته جريان دست اندر کار حادثه 7 تير، جريان آميخته اي از ليبرالها و منافقين بود. يکسره از ليبرالها نبود. لکن نشان مي داد که چقدر آنها مردم ناجوانمردي هستند که حاضرند به خاطر مسائل سياسي، شخصيتهايي مثل شهيد بهشتي و بقيه شهداي 72 تن را در يک حادثه نابود و شهيد کنند. اين چيزي است که به طور طبيعي هر کس را تکان مي دهد. و متوجه بطلان آن جراني مي کند که دست اندر کار اين مسئله بود. بنابراين حادثه در داخل ايران جريان انقلاب را يکسره و يکپارچه کرد. اگر مردم تا آن زمان بطلان جريان مخالف را فهميده بودند در حادثه 7 تير حقانيت مطلق جريان مخالف ليبرالها و منافقين را که خط امام باشد، احساس مي کردند. انعکاس همين در خارج خيلي زياد بود. سراغ داشت که از حادثه 7 تير چيزي عليه نظام جمهوري اسلامي احساس کرده باشند. لابد آن روزهاي اول که من روزنامه را نمي ديدم و از خبرها کامل مطلع نبودم، حتماً افرادي بودند که آن حادثه را به عنوان زوال و نابودي جمهوري اسلامي تفسير کرده باشند. لکن از اين که بگذريم ، در دنيا انعکاس آن حادثه، انعکاس مفيدي بود.»[5]



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 8 تير 1395
شرح یک دیدار به‌ روایت خانواده شهدای مدافع حرم
به آقا گفتم: خیلی آرزو داشتم که دخترم را بغل شما بدهم و در گوش او اذان بگویید، چون بچه‌ام بعد از شهادت پدرش به دنیا آمده، هرچند که دیر شده ولی باز هم دوست دارم. آقا گفتند که "نه، دیر نشده". حسم قابل وصف کردن نیست، چون فقط اشک می‌ریختم.

به گزارش مشرق، رهبر انقلاب عصر روز گذشته با جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده شهدای هفتم تیر و خانواده‌های شهدای مدافع حرم ایرانی و فاطمیون(مجاهدان افغانستانی) دیدار داشتند. این دیدار با ضیافت افطار همراه بود و مانند رسم همیشگی دیدارهای رهبری با ایثارگران، صمیمیت و محبت در این دیدار و رابطه دوسویه رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا از نکات قابل توجه این محفل محسوب می‌شد. رعایت نکات ظریف و نکات جزئی در برخورد با خانواده شهدا از جانب رهبری همیشه یکی از نکات جالب توجه برای همه بالاخص ایثارگران بوده است. برخی از خانواده شهدای مدافع حرم که در ضیافت افطار دیروز حسینیه امام خمینی(ره) در حضور مقام معظم رهبری حضور داشتند، از حاشیه‌های جذاب این دیدار روایت می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 6 تير 1395
10توصیه برای کاهش عرق کردن در فصل تابستان
فصل گرما اگرچه باعث ایجاد تعریق زیاد و اذیت شدن افراد می شود اما به راحتی با رعایت چند نکته پزشکی و بهداشتی می توان میزان تعریق را کاهش داد.
 
 عرق کردن، یکی از مشکلاتی است که در روزهای گرم تابستان انسان را آزار می‌دهد. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه هستند و برخی دیگر از لکه‌هایی که عرق روی لباس‌هایشان برجای می‌گذارد، گله‌ می‌کنند.
   
با این 10 توصیه می‌توانید از میزان تعریق بدنتان بکاهید و کمتر آزار ببینید.
 
1- استرس‌تان را کم کنید
 
تنش‌های بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر می‌شوند. برای کاهش تعریق، کمی ‌آرام‌تر باشید و استرس خود را کنترل کنید.
 
 
2- لباس نخی روشن و کفش چرمی‌ بپوشید
 
الیاف طبیعی مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبی به خود می‌گیرند، در حالی که الیاف مصنوعی آن را جذب نمی‌کنند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوی بد عرق می‌شوند، بنابراین بهتر است در فصول گرم، لباس‌های نخی نازک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند و خنک‌تر هستند.
 
بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید، زیرا کفش‌های بسته آن هم از جنس مصنوعی، باعث تعریق بیشتر پا و بوی نامطبوع آن می‌شوند.
  
3- عصاره مریم‌گلی استفاده کنید
 
برخی گیاهان دارویی مانند «مریم‌گلی» باعث کاهش تعریق می‌شوند. می‌توانید روزانه 25 قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید، یا به طور موضعی در زیر بغل‌تان بمالید.
   
نکته: البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمی‌شود.
   
4- شام سبکی بخورید
 
اگر شب‌ها در خواب زیاد عرق می‌کنید، قبل از خواب، شام مفصل نخورید، زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکی میل کنید، غذایتان سریع‌تر هضم می‌شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طی خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.
 
5- از دئودورانت‌ها یا برچسب‌های ضدتعریق استفاده کنید
 
برچسب‌هایی در بازار وجود دارند که با قرار زدن آنها در زیر بغل، عرق را جذب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند روی لباس لکه‌ای بیفتد.دئودورانت‌هایی نیز وجود دارند که نه تنها بوی نامطبوع عرق را از بین می‌برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم می‌کنند. در این روزها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
 
6- مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید
 
نوشیدن برخی مایعات از جمله چای، قهوه و نوشابه های کولا می‌تواند باعث افزایش تعریق در فصل‌های گرم شود. پس مصرف آنها را به حداقل برسانید.
   
7- اپیلاسیون را فراموش نکنید
 
تعریق، عکس‌العمل طبیعی بدن برای کاهش دما و رساندن آن به دمای 37 درجه است. عرق ترکیبی از املاح و آب است و بوی نامطبوعی ندارد و آنچه باعث بوی بد آن می‌شود، باکتری‌هایی هستند که روی پوست زندگی می‌کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیربغل تکثیر می‌شوند.
   
موهای این مناطق جایگاه مناسبی برای رشد باکتری‌ها هستند، زیرا رطوبت را در خود نگه‌می‌دارند.بهترین توصیه برای از بین بردن بوی نامطبوع عرق، اپیلاسیون (زدودن موهای زائد) زیربغل و پاها و شستشوی روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک‌کردن کامل بدن از جمله بین انگشتان پا است.
   
8- مقدار پروتئین دریافتی‌تان را متعادل کنید
 
هضم غذا با افزایش دمای بدن همراه است. هر چه وعده غذایی‌ای که مصرف می‌کنید حاوی پروتئین بیشتری باشد، دمای بدنتان بالاتر می‌رود و بیشتر عرق می‌کنید. منابع پروتئین عبارتند از : انواع گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات.
   
9- آب خیلی سرد ننوشید
 
نوشیدن مایعات خیلی سرد باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدن و تعریق بیشتر می‌شود. بر خلاف آنچه تصور می‌کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمی‌شود. وقتی بدن خنکی آب را احساس می‌کند، عکس‌العمل نشان می‌دهد و سعی می‌کند خود را گرم کند و افزایش دمای بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر می‌شود.
برعکس وقتی مایع گرمی ‌می‌نوشیم، بدن سعی می‌کند خود را خنک کند. ولی از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتی است که دمای ولرم دارند.
  
10- غذاهای کم‌ادویه بخورید
 
ادویه‌‌ها می‌توانند باعث بالا رفتن دمای بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزی‌هایی نظیر سیر و پیاز نیز روی بوی عرق تاثیر می‌گذارد و آن را بدبو می‌کند.برخی موادغذایی حاوی روی نظیر نان گندم سبوس دار هم همین تاثیر را دارند، اما بدن به روی نیاز دارد و نمی‌توان منابع حاوی آن را از برنامه غذایی حذف کرد.
 
نیازی نیست با فرارسیدن فصل‌های گرم سال، ادویه را کاملا از برنامه‌غذایی خود حذف کنید، فقط کافی است میزان آن را کاهش دهید.


:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 6 تير 1395
شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت

متخصصان عنوان می‌کنند انار می‌تواند موجب بهبود حافظه شده و به کنترل گلوکز خون هم کمک کند.

شکوفه انار

به گزارش خبرنگار مهر، بدون تردید انار ترکیبی از سلامت و مزه است. نه تنها دانه‌های انار، بلکه شکوفه‌های انار هم حاوی فواید متعددی هستند.

گل‌های این میوه غنی از آنتی اکسیدان بوده و حاوی ذخایر فتوشیمیایی هستند که به کاهش عوارض و مشکلات سلامت مرتبط با دیابت کمک می‌کنند. از این رو افراد دیابتی می‌توانند با مصرف این گل‌ها، به بهترین شکل سطح گلوکز خون‌شان را کنترل نمایند.

طبق نتایج مطالعه محققان در سال ۲۰۰۸، گل‌های انار حاوی ویژگی‌های فعال کننده PPAR-آلفا/گاما هستند. این فاکتورها نه تنها به تنظیم مصرف اسیدچرب و اکسایش، التهاب و عملکرد عروق کمک می‌کنند، بلکه هوموستاز گلوکز و التهاب را نیز تحت کنترل دارد.

دیابت کنترل نشده می‌تواند منجر به استرس اکسایشی شود که در نتیجه به سلول‌های مغز آسیب رسانده و موجب زوال شناختی می‌شود. اما مصرف شکوفه‌های انار که غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، به مقابله با استرس اکسایشی کمک کرده و در نتیجه عملکرد مغز بهبود می‌یابد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۱ نشان داده است مصرف گل انار همراه با داروهای دیابت نه تنها موجب کاهش فشار اکسایشی می‌شود، بلکه عملکرد یادگیری و حافظه را در افراد دیابتی بهبود می‌بخشد.



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 6 تير 1395
4 استفاده متفاوت از خمیردندان + روش استفاده

همه ما عادت داریم که از خمیردندان برای مسواک زدن استفاده کنیم. اما شما می توانید از این خمیر استفاده های دیگری هم کنید که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم.

4 استفاده متفاوت از خمیردندان + روش استفاده

 خمیردندان برای محو کردن جوش صورت

خمیردندان حاوی اسید سیلیسیک است که خواص تمیزکنندگی و پاک کنندگی دارد. این ترکیب روند احیای سلولی را تسریع می کند. به این ترتیب نیز سلول های مرده خشک شده و سریع تر می افتند و جا برای سلول های جدید و سالم باز می شود.

خمیر دندان هایی که حاوی دو درصد از این ترکیب هستند، برای محو کردن جوش ها موثر عمل می کنند.

برخی از خمیردندان ها از پراکسید بنزوئیل نیز تشکیل شده اند و این ترکیب نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد. به این ترتیب زدن آن روی پوست مانع از زیاد شدن کومدون ها می شود.

یادتان باشد که فقط از خمیردندان های سفید استفاده کنید. خمیردندان های ژله ای یا رنگی مناسب این کار نیستند.

روش استفاده

شب قبل از خواب مقدار اندکی خمیردندان را روی جوش قرار دهید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

خمیردندان برای تسکین نیش حشرات

با گرم شدن هوا مشکل نیش حشرات نیز پررنگ تر می شود. برای تسکین خارش ایجاد شده روی پوست به سراغ خمیردندان بروید.

روش استفاده

خمیردندان را با مقدار اندکی آب سرد روی جای نیش بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید تا خارش برطرف شود. در صورت نیاز می توانید 5 ساعت بعد نیز این کار را تکرار کنید.

خمیردندان برای مقابله با بوی بدن دهان

اکثر خمیردندان ها حاوی بی کربنات سدیم و کلروفیل هستند و برای مقابله با بوی بدن دهان موثر عمل می کنند، چون ترکیب اول آنتی باکتریال بوده و ترکیب دوم خوشبوکننده است.

توصیه می کنیم از خمیردندان های حاوی عصاره درخت چای استفاده کنید، چون یک ضدعفونی کننده طبیعی است. بعد از استفاده از این خمیردندان ها حتما دهان تان را با آب فراوان شستشو دهید.

خمیردندان برای داشتن ناخن های سالم تر و زیباتر

خمیردندان هایی که حاوی عصاره روغنی گیاه درخت چای هستند خواص ضدعفونی کنندگی دارند و برای درمان قارچ ها موثر هستند.

زدن این نوع خمیردندان ها به ناخن های زرد باعث سفید شدن آنها می شود. می توانید برای پاک کردن ردپای لاک ها نیز از خمیردندان استفاده کنید.

روش استفاده

روزانه یک تا دو مرتبه خمیردندان را به طور مستقیم روی ناخن های آسیب دیده قرار دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه شستشو دهید



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 6 تير 1395
سپاه
خبرگزاری میزان- روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه از هلاکت تعدادی از تروریستهای وابسته به گروهکهای ضد انقلاب در درگیری با رزمندگان این قرارگاه در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد خبر داد.
 
درگیری سپاه با ضدانقلاب و تروریست‌ها در سروآباد و مهاباد/ تعدادی از تروریستها به هلاکت رسیدندبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر درگیری شب گذشته رزمندگان این قرارگاه با تیم های تروریستی وابسته به گروهکهای ضد انقلاب در منطقه مرزی سروآباد و منطقه عمومی مهاباد  استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در جریان این درگیری تعدادی از تروریستها به هلاکت رسیدند.

این اطلاعیه می افزاید: عملیات تعقیب و گریز برای انهدام و نابودی بقایای تروریستها ادامه دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
دلایل عجیب و باورنکردنی سکته قلبی !

محققان بلژیکی در تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه پزشکی لانست به چاپ رسیده است، معتقدند:

دلایل عجیب و باورنکردنی سکته قلبی ! 

برخی عوامل هستند که افراد دارای ریسک را در خطر بیشتر سکته قلبی قرار می دهند. در این مطلب فهرست عوامل خطرناک و راه هایی برای آنکه از خطر آنها دور بمانید، مطرح شده است...
مشخص شده است که علت سکته قلبی، آترو اسکلروزیس (شکل گیری پلاک در دیواره عروق خونی) است، این روندی تدریجی است که شکل گیری پلاک های خطرناک آن از دوران کودکی شروع می شود، اما برخی مسایل هستند که فرد را مستعد ابتلا به حملات قلبی می کنند.
 



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
واقعیت جالب در مورد مغز انسان

مغز انسان را می‌توان به یک حافظه ذخیره‌سازی پیشرفته هم تشبیه کرد؛ شخصیت یک فرد توسط مغز او شکل می‌گیرد و همین عضو است که به زندگی شور، هیجان و احساسات

می‌بخشد؛ همچنین مرکز فرماندهی بدن به شمار می‌آید و توانایی‌های جسمی و روحی انسان به صورت مستقیم به مغز وابسته است. با این حال واقعیت‌هایی در مورد مغز انسان وجود دارد

که کمتر کسی می‌داند. برای این که با ۱۰ واقعیت جالب در مورد مغز انسان آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید:

۱- مغز انسان تنها عضو بدن است که با وجود این که مرکز فرماندهی سیستم عصبی بدن محسوب می‌شود، خودش عصب ندارد! بنابراین مغز حس درد ندارد!

۲- مغز انسان بزرگ‌ترین مصرف کننده انرژی بدن بوده و با این که فقط ۲ درصد از وزن بدن مربوط به آن است اما ۲۰ درصد از کل انرژی مصرفی بدن را به خود اختصاص می‌دهد. این انرژی برای

نگهداری سلول‌های عصبی و انتقال سیگنال‌های آن ضروری و حیاتی است.

۳- تعداد سلول‌های عصبی مغز یک انسان در حدود ۱۰۰ میلیارد بوده که تقریبا ۱۵ برابر تعداد کل انسان‌های روی کره زمین است! این تعداد بالا توانایی پردازشی مغز را افزایش می‌دهد.

۴- مغز انسان چاق‌ترین عضو بدن است که حدود ۶۰ درصد چربی دارد؛ این میزان بالاترین غلظت چربی موجود در بدن یک فرد سالم است. همچنین در حدود ۷۵ درصد از جرم مغز را آب تشکیل

 می‌دهد که برای تنظیم فعالیت‌های مختلف آن ضروری است.

۵- “نئوکورتکس” بخشی از مغز انسان است که مسئولیت سخن گفتن و هوشیاری را بر عهده دارد؛ این قسمت ۷۶ درصد از مغز را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با سایر جانداران بیشترین

مقدار است.

۶- عده‌ای اعتقاد دارند که انسان‌ها کمتر از ۱۰ درصد مغز را مورد استفاده قرار می‌دهند! این عقیده درست نیست، چون هر یک از بخش‌های مغز عملکرد مشخصی دارد.

۷- معلوم شده است که در مراحل اولیه تشکیل جنین انسان، سلول‌های عصبی مغز، با سرعت ۲۵۰ هزار بار در دقیقه تقسیم و تکثیر می‌شوند!

۸- در هر دقیقه در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از خون خروجی قلب (۷۵۰ میلی‌لیتر)، به مغز اختصاص دارد!

۹- انرژی مصرف شده توسط مغز، در حدود ۲۵ وات بوده که برای روشن کردن یک لامپ کافی است!

۱۰- مغز انسان آن طور هم که تصور می‌شود کامل نیست؛ نمونه‌های زیادی از انسان‌های کند ذهن دیده‌ می‌شوند که مغز آنها همه چیز را دور از واقعیت درک می‌کند!



:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
آثار و فضیلت خواندن سوره قدر

آثار و فضیلت خواندن سوره قدر

  
آثار  و فضیلت خواندن سوره قدر

هر چیز میوه ای دارد و میوه قرآن سوره قدر است، هر چیز گنجی دارد و گنج قرآن سوره قدر است، هر چیز یاریگری دارد و یاریگر ضعیفان سوره قدر است، و هر چیز راه آسانی دارد و راه آسان برای درماندگان سوره قدر است و هر چیز عصمتی دارد و عصمت مؤمنان سوره قدر است و هر چیز هدایتی دارد و هدایت صالحان سوره قدر است، هر چیز سروری دارد و سرور قرآن سوره قدر است.  و برای هر چیز حجتی است و حجت بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم سوره قدر است پس به آن ایمان بیاورید.

سوره قدر نود و هفتمین سوره قرآن كریم است كه مكی  و 5  آیه دارد.



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
قدر

کارت پستال شب قدر به مناسبت لیلة القدر سال 94

شب قدر است بیا قدر بدانیم کمی
خانه دل ز گناهان بتکانیم کمی
شعله افتاده به ملک دلم از فرط گناه
دوست را از دل این شعله بخوانیم کمی



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
شب قدر

پیامبر اکرم (ص):

«مَن أحیی لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَی السَّنَةِ القابِلَةِ»؛

هر کس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او بر داشته می‏شود. (اقبال الأعمال، جلد 1، صفحه 345)

همچنین ایشان در روایتی دیگر فرمودند:

«مَن قامَ لَیلَةَ القَدرِ إیماناً وَاحتِساباً، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ»؛

هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏اش آمرزیده می‏شود. (فضائل الأشهر الثلاثه، صفحه 136)

امام صادق (ع):

«قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ»

قلب ماه رمضان، شب قدر است. (بحار الأنوار، جلد 58، صفحه 376)

در روایتی دیگر صادق آل محمد(ص) می‌فرماید:

«مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةَ القَدرِ»؛

هر که فاطمه را، آن گونه که سزاوار است، بشناسد، بی‏تردید شب قدر را درک کرده است. (بحار الأنوار، جلد 43، صفحه 65)

همچنین در روایت دیگر در خصوص اینکه شب قدر چه روزی است، رییس مذهب شیعه (ع) می‌فرماید:

«التَّقدیرُ فی لَیلَةِ تِسعَ عَشرَةَ والإبرامُ فی لَیلَةِ إحدی وعِشرینَ والإمضاءُ فی لَیلَةِ ثلاثَ وعِشرینَ»؛

مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه [رمضان] امضا می‌‏شود. (الکافی، ج 4، ص 159)



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 5 تير 1395
توطئه های تروریستی

وزیر اطلاعات خبر داد:

جزئیات جدید از توطئه‌های تروریستی در ایران/ اقدام برای بمب‌گذاری در ۵۰ نقطه/ بازداشت ۱۰ تروریست تکفیری/ کشف ۱۰۰کیلو مواد آماده انفجار 

وزیر اطلاعات گفت: تروریست‌ها ۵۰ هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، پیرو اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری تعدادی از تروریست‌های تکفیری وهابی در تهران و چند استان کشور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) بخشی از اطلاعات قابل نشر اقدام اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) را بیان کرد.

وی گفت: سلسله عملیات دستگیری تروریست‌ها از مورخ 25 خرداد 1395 آغاز و آخرین ضربه‌های اطلاعاتی در تاریخ 31 خرداد 1395 بر این گروه وارد شده و تعداد 10 تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون بازجویی از تروریست‌ها و روند پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از کشور به‌طور هم‌زمان و همه‌جانبه ادامه دارد.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: عملیاتی که تروریست‌ها برنامه ریزی کرده بودند، در قالب بمب‌گذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودروی حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پرتردد مردم بود که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند.

وی  افزود: آنها 50 هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده کرده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.

علوی ضمن اشاره به اینکه تاکنون معادل یکصد کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش‌ساز آن کشف و ضبط شده، گفت: با سلسله اقدامات پیچیده و پنهان اطلاعاتی از تحویل دو تن از این مواد به تروریست‌ها پیشگیری شده است.

وی در انتها خطاب به ملت مؤمن روزه‌دار و سرافراز ایران اسلامی تأکید کرد: موفقیت کامل این عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) نیازمند دعای شما بوده و لازم است عزیزان با حفظ هوشیاری همیشگی، هرگونه مورد مشکوک را به ستاد خبری وزارت اطلاعات به‌شماره تلفن 113 در سراسر کشور منعکس کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 2 تير 1395
دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، عصر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناءها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتماً با آن برخورد شود/ این موضوع نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه‌ی آن به اطلاع مردم رسانده شود.

رهبر انقلاب، در دیدار رمضانی هیأت دولت با تبیین حکمتی از نهج‌البلاغه: حضرت علی (علیه‌السلام) توصیه می‌کنند در شرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم مشکل می‌شود، باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هیچ بهره‌ای به نفع فتنه ایجاد نشود/ در شرایط فتنه همچون قضایای سال ۸۸، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود/ ممکن است برخی افراد به دلیل گرایش‌های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره‌برداری شود.



:: موضوعات مرتبط: رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 2 تير 1395
خدا

 

عکس و متن زیبا در مورد خدا,عکس خدایا,عکس نوشته خدا,کارت پستال خدا,متن خدا با عکس,جملات زیبا برای خدا با عکس,عکسهای زیبا ای خدا,تصاویر خدا,ای خدا,عکس دعا  .

.عکس و متن زیبا در مورد خدا,عکس خدایا,عکس نوشته خدا,کارت پستال خدا,متن خدا با عکس,جملات زیبا برای خدا با عکس,عکسهای زیبا ای خدا,تصاویر خدا,ای خدا,عکس دعا .

.

عکس و متن زیبا در مورد خدا,عکس خدایا,عکس نوشته خدا,کارت پستال خدا,متن خدا با عکس,جملات زیبا برای خدا با عکس,عکسهای زیبا ای خدا,تصاویر خدا,ای خدا,عکس دعا



:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 1 تير 1395